20 februari, 2010

Ledig vecka....

Sambon och jag har varit lediga hela långa vecka 7 (ja, förutom ett par timmar för mig, då jag inte kunde hålla mig från jobbet). Naturligtvis hade vi tänkt oss att få massor gjort i huset...men så har det inte riktigt blivit. Förra helgen ägnade vi att slå ner istappar, hacka is och skotta snö på det hus vi bor i idag. Det är en liten bostadsrättsförening, så alla får ta ansvar för fastigheten. Anledningen till att vi kände att vi var "tvungna" att ta tag i det, var att vi upptäckte att det hade börjat komma in vatten på vinden. Inte mycket, men vi ville ju inte få in mer...
Idag så har den mesta tiden gått till att skotta. Dels hos sambons föräldrar, bilden längst ner visar hur vi skottar garaget hos dem. Sambon har förstås var jätteglad. Det blir han alltid när det finns anledning att använda traktorgrävaren. När vi vara klara med det åkte vi vidare till svägerskan som är gräsänka i helgen. Tur var nog det, för där hade det blåst ordentliga drivor. På mitten bilden ser ni förresten hur mycket snö det hade drivit framför vårt hus.

Så vi har inte hunnit med det vi hade tänkt i veckan, men massor av frisk luft och motion har det blivit :-) Med lite tur hinner vi börja tapetsera imorgon. Hinner vi det så kommer det förstås bilder på det!!


2 kommentarer:

  1. Hej. Nu har jag hittat din sida också. Trevligt.
    Ha det gott.
    Kram Susanne Roos

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Min första kommentar :-))

    SvaraRadera